Sunday, May 24, 2009

INFO SASTERA & BUDAYA...


Video Perjanjian Pangkor:
Dokumentasi khas kembara

Sebuah DVD perjalanan mencari sejarah menurut gerak hati bertajuk "Sekitar Perjanjian Pangkor 1874" telah diterbitkan Oktober 2008. Sila baca artikel pengenalan Program berjalan sambil buat video cerita Perak sekitar Perjanjian Pangkor 1874 dan pembunuhan Birch, apa sebenarnya berlaku... Jemputan untuk semua!. Atau lihat penerangan dengan klip video khas di artikel Perjalanan ke Perak: DVD "Sekitar Perjanjian Pangkor 1874" dah siap!

Buku-buku di atas, juga DVD boleh dibeli. Sila masuk ke sini... Cara-cara mendapatkan siri buku BKA dan DVD... Untuk mereka yang berada di selatan terutama sekitar Muar, boleh hubungi Khairi Sapiee (016-6849248) atau pergi ke kedai buku City Star yang beralamat di 88, Jalan Abdullah, sebelah Maybank di tengah bandar. Untuk mereka di sekitar Pahang terutama di Raub sila hubungi Puan Rohani Arshad (017-9508549) atau Nasrizal Hamid (019-9581195, 012-9215725). Terbaru, siri buku "Berpetualang ke Aceh" juga boleh didapati di MBO Book Centre, Kompleks PKNS Shah Alam. Sementara itu masih ada stok di sesetengah kedai buku MPH dan Popular Bookstores di seluruh Malaysia.

Jangan lupa... Sila lihat juga cerita-cerita terkini di blogspot-blogspot saya yang lain iaitu BERPETUALANG KE ACEH dan SENI LAMA MELAYU (MALAY OLDEN ART) Perjalananan terbaru ke Muar dan Ledang... ada kena-mengena ke dengan Ahlul Bait? Ini adalah gambar Gunung Ledang diambil dari pekan Sagil dalam perjalanan menghala ke bandar Muar. Untuk pengetahuan, baik Sagil mahupun Gunung Ledang dahulunya terletak di dalam daerah Muar. Tetapi baru beberapa tahun ini daerah Muar dipecah dua dengan bahagian utara dari Sungai Muar dijadikan daerah baru dipanggil Ledang. (selanjutnya sila layari http://www.donmny.blogspot.com/) - Merah Silu.

2 comments:

Anonymous said...

Dah tentu kaji perjanjian pangkor, kaji kenapa bahalul2 di sini sokong perjanjian pangkor II antara nizar dan ngeh!

Penulis melayu tulis berasaskan perasaan dan bukan fakta. Macam mana nak lawan penghambaan minda bila minda penulis sendiri khayak dalam penghambaan zionis anwar ibrahim!

Seladang said...

Pemimpin Umno bernama Dr. Mahathir satu ketika dulu mengizinkan pasukan kriket Yahudi Israel (Zionislah tu ngok!) datang ke Malaysia. Kerana itu dia dan kuncu-kuncunya marah pada Anwar yang membawa panji-panji perjuangan rakyat Malaysia!

Jangan pengapkan minda rakyat dengan menuduh orang itu dan orang ini agen Zinonis. Yang menghentam tapi tak berani taruh nama selalunya agen Zionislah tu!

Tak usah banyak bicaralah! Rakyat telah mengenali antah dan beras! Rakyat mengenali mereka yang menulis kerana upah oleh pemimpin Umno dan penulis yang memang suatu perjuangan.