Sunday, July 26, 2009

Info Negara Islam...

Iran mampu musnahkan
kemudahan nuklear Israel.

26/07/2009 3:13am

TEHRAN, Iran 26 Julai – Ketua Pengawal Revolusi Iran berkata, negaranya mempunyai kemampuan untuk menyerang akses kemudahan nuklear Israel dan tidak takut jika diserang kerana meneruskan program nuklearnya.

“Jika Israel melibatkan diri dalam mana-mana serangan ke atas Iran, kami mempunyai kemampuan untuk melancarkan serangan di semua sasaran wilayah-wilayah yang diduduki oleh Israel di Palestin, kata Jeneral Mohammad Ali Jafari kepada televisyen, Al-alam.
- AP

Pengebom berani mati
Serang timur Afghanistan

KHOST: Lebih tujuh pengebom berani mati menyerang bangunan milik kerajaan di Bandar Khost, di timur Afghanistan semalam tetapi hanya membabitkan beberapa orang cedera. Pihak tentera Amerika berkata, mereka menerima laporan serangan pengebom berani mati di Khost tetapi pihak keselamatan Afghanistan memberitahu keadaan terkawal. Pihak keselamatan Afghanistan dan tentera Amerika kini menumpukan misi ketenteraan mereka menangani keganasan yang ditimbulkan puak Taliban di timur.

Jurucakap Menteri Pertahanan Afghanistan, Zahir Azimi, berkata sebuah kereta yang sarat muatan bom diletupkan di Khost, berhampiran sempadan Pakistan. Ia disusuli tiga lagi serangan pengebom berani mati serta serangan berbalas tembakan. Ketua Polis Wilayah Khost, Abdul Qayum Baqizoy, berkata pengebom menyerang dua bangunan kerajaan serta mencederakan tiga orang awam dan seorang pegawai polis.

Jurucakap Taliban dari rangkaian Haqani, Salahuddin Ayubi, mengakui serangan itu dan menyebut ia membabitkan ramai yang cedera. - Reuters

No comments: