Sunday, July 5, 2009

MENTERI LUPA BN PERINTAH KELANTAN 78-90

Shahrizat salur beribu-ribu:
Menjelang PRK Manek Urai

Bernama - 05/07/2009 5:36pm

KUALA KRAI 5 Julai — Pengundi di Manik Urai perlu menolak calon PAS dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) itu sebagai isyarat bahawa mereka tidak mahu terus hidup dalam serba kekurangan di bawah kerajaan negeri Kelantan yang tidak mampu menjaga kebajikan rakyat negeri itu, kata Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil lapor BERNAMA. Pengundi di Manek Urai tentunya lebih mengenal hati budi Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat berbanding Shahrizat yang sudah dihukum oleh pengundi di Lembah Pantai.

Menurut Shahrizat kerajaan negeri juga gagal menyelesaikan masalah kemiskinan tegar yang melingkari kebanyakan penduduknya sejak hampir 20 tahun menguasai Kelantan dan hanya bergantung kepada peruntukan yang diberi kerajaan pusat, dengan tak menjelaskan sama ada kerajaan pusat mengutip atau tidak hasil mahsol negeri Kelantan. “Pusing-pusing saja di Kelantan, lihat sendiri, Manik Urai lagi teruk," beritahu Shahrizat dengan tak memikirkan ianya menghina rakyat Kelantan. Shahrizat berkata tanpa peruntukan beribu-ribu ringgit yang disalurkan kerajaan Barisan Nasional (BN) masalah kemiskinan tegar di Kelantan akan bertambah parah seperti dilapor blog http://utusan.com/.

Rupa-rupanya Shahrizat yang ditampilkan oleh UMNO dalam pilihanraya 1995, 'buta sejarah' mengenai BN berkuasa di Kelantan sejak 1978-1990. Dalam tempoh tersebut, BN tak bangunkan Manek Urai dan hapuskan kemiskinan tegar. Sekarang pula nak sibuk, fasal Manek Urai tak dibangunkan. Kalau Shahrizat berbangga dengan menyalurkan peruntukan beribu-rubu ke Manek Urai, justeru wajarlah dikaji semula pertandingan jawatan Ketua Wanita UMNO apabila bliau melawan Tan Sri Rafidah Aziz, barangkali unur-unsur menyalurkan bantuan kepada Bahagian UMNO boleh dikesan.

No comments: