Sunday, August 2, 2009

Belasungkawa buat Prof Dato' Dr Mansor...

Akibat appendeks yang kompleks:
Anak bongsu Dr Mansor meninggal

Johor Bahru: Anak lelaki bongsu bekas Timbalan Naib Canselor (HEP) UTM Prof Dato' Dr Mohamad Mansor Abdullah, berusia 34 tahun meninggal dunia jam 2.00 pagi ini di hospital Johor Bahru akibat penyakit appendiks yang kompleks. Ketika menghubungi sekretariat PRIMA sebaik sahaja Allahyarham meningal dunia, Dato' Dr Mansor sekadar memaklumkan kepada kawan-kawan sahaja. Jenazah anak kesayangannya itu akan dibawa balik ke kediamannya di Kampung Pemuda Jaya, Senai, Johor Bahru dan dikebumikan sebelum zohor hari ini (2 Ogos 2009). Menuru Dato' Dr Mansor, anaknya itu meninggalkan seorang balu di samping belum dikurniakan anak.

Rakan-rakan turut mengucapkan takziah sebaik sahaja diberitahu oleh sekretariat Prima dengan melahirkan rasa sedih. Antara mereka yang awal menyampaikan ucapan takziah selepas subuh tadi termasuklah penulis buku politik prolifik Haji Sayuti Omar (MSO), bekas Ketua Pengarah DBP yang juga Presiden GMP Dato' Dr Hassan Ahmad, Presiden Persatuan Penterjemah Malaysia Puan Ainon Mohd dan Setiausaha Persatuan Penulis Nasional (PENA) S.M. Zakir. Bagi pihak PRIMA saya menyampaikan salam takziah kepada Dato' Dr Mansor dan keluarga di atas musibah ini, mudah-mudahan roh Allahyarham ditempatkan di kalangan solehah. Al-Fatehah.

1 comment:

Shaidun Haji Shaari said...

Takziah dari saya untuk Dato' Dr Mohd Mansor Abdullah sekeluarga di atas kehilangan anak tersayang. Semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas rohnya!