Monday, April 27, 2009

ANWAR & BOLA


Kemuncak bolsepak piala FA 09:
Anwar diberi sambutan istimewa

Ketua Pembangkang Dato' Seri Anwar Ibrahim lebih diberi penghormatan daripada pimpinan kerajaan negeri, apabila tampil menyaksikan perlawanan akhir bolasepak Piala FA 2009 antara Selangor dan Kelantan. Sama ada secara kebetulan atau disengajakan pihak penganjur seolah-olah bersetuju Anwar menjadi wira sukan bolasepak, hingga kenamaan lain seolah-olah sudah diketepikan. Justeru Anwar melabelkan perlawanan akhir bolasepak itu sebagai acara kemuncak Pakatan Rakyat, seperti diungkapkan beliau menerusi laman blognya. Heh heh heh!

"Sabentar tadi saya hadhir ke Stadium Nasional, Bukit Jalil menyaksikan perlawanan akhir Piala FA 2009 antara Selangor dan Kelantan. Antara pimpinan yang hadhir termasuk Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid, YB Azmin, YB Yaakob Sapari dan saudara Shamsul Iskandar. Kelihatan juga YM Tengku Faris Petra dan juga barisan kepimpinan KAFA di pentas VIP. Turut serta adalah Menteri Belia dan Sukan yang baru dilantik, Datuk Ahmad Shabery Cheek. Perlawanan ini dikategorikan ‘perlawanan panas’, sehingga memaksa pasukan polis mengerah ratusan anggotanya mengawal keamanan di sekitar stadium.

Pun begitu,profesionalisme kedua-dua belah penyokong jelas terlihat tanpa sebarang insiden provokasi yang keterlaluan.Ada yang bertanya pasukan mana yang saya sokong. Haha! Bukankah kedua-duanya pasukan Pakatan Rakyat? Pun demikian, penentuan menerusi sepakan penalti di penghujung perlawanan telah menobatkan pasukan Selangor sebagai juara Piala FA tahun ini.Tahniah saya ucapkan buat barisan pemain! Semuga kejayaan malam tadi bakal membangkit semangat untuk terus mengukir kecemerlangan."

-ANWAR IBRAHIM

No comments: