Wednesday, July 29, 2009

info graduan menganggur

120 kali mohon kerja
Graduan masih gagal

Salam kawan-kawan semua.... saya ni dah lama minta kerja tak dapat2, samaada kerja swasta tau govt. dah dekat 120 applications saya minta...minta bantuan kawan-kawan inform dekat saya jika terdengar atau mengetahui company yang memerlukan pekerja terutama diarea penang, kedah atau perlis kerana saya org utara dan mempunyai keluarga.saya mempunyai kelulusan ijazah kewangan. wassalam - (Diana Said, emel: 29 Julai 2009, 9.30 am)

Panduan dari sumber manusia
Untuk pemohon jawatan k'jaan

Salamz....kamu sudah cuba guna laman web jobsmalaysia?daftar dalam laman web ni...http://www.jobsmalaysia.gov.my/daftar untuk kerja goverment dan juga swasta.pekerjaan untuk goverment di dalam jobsmalaysia meliputi kekosongan di badan2 berkanun, kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan.untuk kerajaan persekutuan kamu akan disambungkan terus ke SPA.

Maksudnya sekiranya kamu ada memohon di SPA maka permohonan kamu di JobsMalaysia akan membatalkan permohonan kamu yang lama.Sekiranya kamu dah mendaftar, kamu perlu membuat carian kerja, Klik pada carian kerja, kemudian carian kerja khas, klik hanya di bahagian negeri dan daerah pilihan kerja sahaja. Kemudian klik cari.

Selepas tu kekosongan yang matching dengan kamu akan dipaparkan, kamu hanya perlu klik pada nama company tersebut dan segala butir-butir tentang kekosongan termasuk gaji yang ditawarkan serta pegawai untuk dihubungi akan dapat dilihat oleh kamu. kamu boleh terus menghubungi person in charge tersebut untuk mengetahui tentang kekosongan tersebut dan juga untuk bertanyakan bila boleh kamu menghadiri temuduga.' Sekiranya terdapat masalah kamu boleh menghubungi saya :-

RAZALI BIN MAT RAMLI
IBU PEJABAT JABATAN TENAGA KERJA
KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA, PUTRAJAYA

razali@mohr.gov.my Semoga kamu mendapat pekerjaan..Aminnnnn....

Azlina minta Diana
Layari laman blog Felda

Felda Plantation Resorts Sdn Bhd juga memerlukan seorang Eksekutif Kewangan untuk di tempatkan di Felda Residence Hot Springs Perak. Layari http://www.felda.net.my/ link ke Felda Holdings Berhad

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

From: "Azlina Ab Rahman" Date: Wed, 29 Jul 2009 11:56:57 +0800

1 comment:

Anonymous said...

MCM2 CARA KITA BLH CARI REZEKI..SAYA NIE LAGI LA SEDIH..DEGREE XDPT ABIS TGGL LG SETHN SBB MSLH KEWANGAN..KITA JGN MEMILIH KERJA..BNYK KEJE KOSONG KT LUAR SN TMBH2 KT KL..KALAU XPERCAYA G BANK..BHGN MARKETING DIAORG BNYK NK PKAI STAFF...BLH BUAT DUIT KEJE DGN BANK..DPT GAK PENGALAMAN SEMENTARA NK DPT KEJE GOVERNMENT(IMPIAN CLICHE GRADUAN)..JGN INGAT SIJIL KITA 2 MENJAMIN KITA DAPAT KEJE YG KITA MINAT..UBAH PERSEPSI..TIME IS MONEY..KALAU TUNGGU GOVERNMENT PGGL CNFRM LAMA..BIROKRASI MESTI ADA..KALAU NK PARTTIME BLH EMAIL SAYA..JD EJEN KOPERASI YANG MENJAMIN INCOME YG MENCECAH 5ANGKA KALAU KITA RAJIN..XDE BENDA MUDAH DLM DUNIA NIE MELAINKAN KITA USAHA UTK MUDAHKANNYA..EMAIL SAYA KALAU BERMINAT NK KEJE DGN SAYA DGN PENUH RELAX..LBH BEST KEJE NIE DARI KEJE BANK SBB SEBLM NIE SAA STAFF BANK JGK..JGN CTER PASAL DUIT DULU..KITA CTER PASAL KEJE DULU..BILA DAH KEJE BGS,DUIT MESTI BGS JGK..EMAIL SAYA joe_faizul@yahoo.com,ofis saya ada di kuching...saya amat memerlukan ejen di sarawak,sabah n pantai timur..jgn asyik mengeluh tunggu keje..keje bnyk tp kita yg malas nk cari...saya pun msh muda..tp ingat masa itu duit..duit itu kehidupan..xde duit,xguna jgk ijazah kita btl x

klik link ini utk formula luar biasa bg yg nk buat duit dgn internet..percuma formulanya..
ikhtiar n usaha..ora et labore
http://formulaluarbiasa.com/recommends/joe154