Thursday, June 11, 2009

LAMAN WEB LESUNG BATU

Lesung batu berkongsi idea:
Mesej maklumat utk masyarakat

Pengendali laman web Zakaria Bidin mempelawa singgah melayari blognya yang baru beroperasi beberapa minggu lalu. Katanya, laman web beliau bukan untuk bersaing sebagai blogger popular, tetapi untuk berkongsi idea dalam menyampaikan mesej kepada masyarakat. Ketika dunia cyber mendominasi kehidupan manusia jelas Zakaria yang juga bekas editorial 'Balai Muhibbah' di Jabatan Perdana Menteri sekitar dekad 1970-an, beliau merasakan terpanggil untuk sama-sama berkongsi idea. Dalam emelnya kepada sekretariat PRIMA, Zakaria mempelawa:

"Saudara saudari yang dihormati sekelian. Maaf mengganggu. Cuma nak beritahu aje. Dalam lamanweb saya di http://www.lesungbatu.webs.com/ hari ini ada ahli seumur hidup Pas hentam MB Kedah kurafat, katanya. Kisah bumbung runtuh semakin kecoh apabila masing-masing sudah mula menuding jari dan masing-masing mahu melepas diri. Geng 10 cari jalan tutup pekung masing-masing. Dalam ruangan JENAKARIA pula kisah lucu apabila suami marah pada isteri anggap isterinya anak beruk.
Dalam ruangan GAMBAR MENARIK pula memaparkan betapa akibatnya apabila ekonomi semakin mengancam kita. Kesannya amat buruk hingga melibatkan haiwan sekali. Kalau ada masa, komen. Kalau tak mahu komen, marah pun takpe. Kalau ada bahan menarik untuk kolum-kolum tertentu, marilah kita kongsi dengan pelayar laman web lain yang sentiasa meneroka di alam cyber yang menjadi sebahagian dari hidup kita hari ini. Selamat sejahtera."

No comments: