Saturday, March 14, 2009

CELOTEH YASSINSALLEH...

Forward Hamba Allah Dari SMS

Fwd Daud Ibrahim: Mat Bangla datang sebab orang kita suka mengumpat, tak mahu kerja, tahu nak demontrasi aje. Portugis masuk Melaka 1511 bukan kerana menteri UMNO. Fwd hamba Allah (1) Daud ada lesen pekerja asing. Fwd hamba Allah (2): Yang menjual tubuh untuk melempias nafsu pelanggan itu namanya pelacur, yang menjadi agen kezaliman itu namanya baru dan yang menjadi penulis untuk mengampu para menteri korupsi itulah haramjadah sebenarnya! Fwd hamba Allah (3) : Alahai dangkal dan gobloknya petak pemikiran para penjilat menteri UMNO. Nasihat saya apabila kebatilan telah bersarang dan menjadi kematu inilah jawapan yang kita perolehi.

Maknanya, banyak info melalui SMS. Tapi Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 boleh didakwa di bawah Seksyen 233(1)(9) yang boleh membawa hukuman denda maksimum RM50,000 dan penjara minimum satu tahun. Akta tu memang bagus, tetapi pelaksanaan tak tahulah! Misalnya, Tan Sri Isa Samad dipecat dari UMNO pada 2003 kerana politik wang, tapi ramai yang terbabit politik wang tak pula kena. UMNO pinda perlembagaan pada 1993, tak hina raja-raja Melayu, Tengku Ibrahim tuntut takhta Sultan Kelantan dekad 1990-an juga tak dikira hina Sultan. UMNO bangga dengan isu Malayan Union, tapi tak berani jelaskan kepada generasi sekarang tiga raja-raja Melayu yang tak turun tanda tangan diturunkan daripada takhta oleh Inggeris. Jadi, macam mana tu?

1 comment:

Seladang said...

Alaaaaa memang sedaplah jadi menjadi penjilat kepada Pemimpin Umno! Yassin kalau nak jadi penjilat lebih dari penjilat-penjilat pemimpin Umno yang ada sekarang ini hebatnya, tapi Yassin ada maruah diri, ada prinsip perjuangan! Bak Kata pepatah: Lembut tidak mudah disudu, keras tidaklah samnpai nak bertakik! Demikianlah pendirian orang bijaksana! Bukan macam pencacai Umno untuk cari makan sepingan sanggup jadi penjilat pemimpin yang korupsi!