Thursday, May 7, 2009

APA KATA MANKADIR


Stail Najib ikut Mahathir
'Operasi Lalang' ramal dilaksana

Kerajaan UMNO/BN di bawah pimpinan Perdana Menteri Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak diramal akan menghidupkan semula 'Operasi Lalang' sekitar dekad 1980-an yang dipelopor Tun Dr Mahathir Mohamad bagi mengekang kebangkitan rakyat, menurut aktivis budaya di Pahang L.Mankadir Shamsi (gambar kanan). Menyentuh penahanan Naib Presiden PAS Haji Muhammad Sabu semalam (6 Mei 2009), Mankadir memberitahu dalam tempoh 22 tahun Tun Dr Mahathir berkuasa, rakyat Malaysia mengalami trauma akibat kezalimannya. Beliau seterusnya menegaskan:

"Apakala Mahathir berada di belakang pentadbiran Najib Rosmah kini, maka yang tergambar banyak ialah segala tindak tanduk Najib Rosmah akan sehala dengan apa yang pernah dilakukan oleh Mahathir 22 tahun memerintah Malaysia dulu.Memang terlalu geram Mahathir bila melihat Pak Lah yang menggantinya amat berlembut dengan musuh-musuh politik. Oleh itu adalah diantara sebab besar mengapa Mahathir begitu marah pada Pah Lah.Rejim Mahathir yang amat perit dinikmati oleh rakyat Malaysia 22 tahun lalu kini kembali semula."
Penahanan aktivis Bersih Sdr Wong Chin Huat semalam dan diikuti penahanan cara kasar dan rakus oleh pihak SB terhadap Sdr. Mat Sabu (Naib Presisden PAS) dilihat sebagai putik yang mula menyuburkan buah dalam usaha Kerajaan UMNO/BN meneruskan kepongahan, beritahu Mankadir menambah. Kaanya lagi, pelaksanaan ISA secara bermaharajalela selama 22 tahun lampau Mahathir dilihat bagaikan hendak membunuh demokrasi di negara ini tetapi tidak kesampaian apakala rakyat bangun 1998 meruntuhkan sedikit keegoaannya, jelas Mankadir selanjutnya.

No comments: