Tuesday, April 14, 2009

INFO SMS...

Biarlah Najib jadi hero:
Asal sahaja PPSMI mansuh

Menteri Pelajaran baru (Tan Sri Muhyiddin Yassin) khabarnya akan mansuhkan PPSMI. Ini SMS kawan saya. Boleh percayakah? Kalau betul, tak mengapalah. Asal jadi kenyataan, cukup! Bolehlah para penulis dan sasterawan menang SN, SEA Writes dan sebagainya. Tapi pejuang tulen nak Najib (Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak) berbuat lebih lagi. Martabatkan Bahasa Melayu. Kalau dengan mansuhkan PPSMI, Najib danggap hero tak apalah. Biarlah sapi dapat nama, sekalipun susu lembu punya. Apa yang penting Bahasa Melayu kembali didaulatkan sebagai bahasa raja, bukan bahasa orang politik!
(*Dr Leo A.W.S. ialah penyair dan pendeklamator puisi dari Kota Baharu, Kelantan. Beliau seorang pendidik pernah berkhidmat di beberapa buah sekolah termasuk di Saribas, Sarawak sebelum balik ke Kota Bharu. Sudah menghasilkan beberapa buah antoloji sajak)

1 comment:

Seladang said...

Mahyudfdin ni dah nak langgar kehendak Mahathir!!!! Tak lamalah nampaknya tu! Hishamuddin!!!! Bersiaplah kamu dengan semangat keris pemuda umno kamu dulu untuk ke gelanggang bertembung dengan Mahyuddin!!!