Monday, August 3, 2009

Peluang UMNO menang PRK...

BN berpeluang menang
Di DUN Permatang Pasir


KUANTAN 2 Ogos - Barisan Nasional (BN) berpeluang memenangi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir berikutan sokongan rakyat yang semakin memihak kepada parti itu. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, keyakinan itu berdasarkan prestasi baik BN pada Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai baru-baru ini apabila berjaya mengurangkan jumlah majoriti yang dimenangi Pas. ''Prestasi pada Pilihan Raya Kecil Manek Urai pada hari itu adalah baik. Kalau ada perubahan tertentu, mungkin rakyat akan kembali menyokong BN," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri program Sejenak Bersama Tun Dr. Mahathir Mohamad anjuran Majlis Bekas Wakil-wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) di Yayasan Pahang di sini hari ini. Dr. Mahathir berkata, beliau bagaimanapun tidak dapat meramalkan sesuatu untuk BN kerana tidak menyelami masalah pengundi di kawasan DUN Permatang Pasir. Terdahulu dalam ucapannya, Dr. Mahathir menjelaskan, kehadirannya berkempen dalam beberapa pilihan raya kecil lalu termasuk di Permatang Pasir tidak lama lagi, bukan penentu kekalahan atau kemenangan BN.

Memang seronok pimpinan UMNO membca laporan Utusan Malaysia heh heh heh! Sebelum ini Utusan Malaysia juga laporkan UMNO berpeluang menang di Permatang Pauh, di Kuala Terengganu, di Bukit Gantang, di Bukit Selambau dan Manek Urai. Lainlah di Batang Ai, Sarawak bukannya UMNO yang menang, tapi BN di negeri itu pimpinan Tan Sri Taib Mahmud.

No comments: