Tuesday, June 9, 2009

DARI LAMAN BLOG...

Serangan mengejut ke atas masjid:
Dibunuh lelaki bersenjata ketika solat
Assalamualaikum
Tragedi pembunuhan beramai-ramai di selatan Thailand di bawah pentadbiran Perdana Menteri Thaksin Sinawarta, barangkali untuk mengambil hati George Bush di Amerika Syarikat yang jelas anti Islam. Tetapi selepas era Thaksin dan Bush masih juga berlaku pembunuhan terancang di selatan Thailand, seperti dilaporkan Oleh D.ARUL RAJOO dari Bangkok hari ini (9 Jun 2009). Sepuluh orang penduduk Islam yang sedang mengerjakan solat ditembak mati Isnin malam (8 Jun 2009) oleh lelaki bersenjata dalam satu serangan mengejutkan di sebuah masjid di wilayah Narathiwat di Thailand Selatan.

Jurucakap polis berkata kejadian itu berlaku sekitar 8.00 malam bila sekumpulan lelaki tiba-tiba melepaskan tembakan di Masjid Al Qulkon di Kampung Air Paya, di daerah ChoAirong. Beliau berkata maklumat awal dari kawasan itu menunjukkan bahawa 10 orang termasuk imam masjid, terbunuh dan 12 yang lain cedera."Kami masih mengumpul lebih banyak maklumat mengenai kejadian itu. Pada mulanya dikatakan empat mati, kemudian lapan, dan kini 10. Semua mayat diletakkan dalam masjid," katanya.

Ahad lepas (7 Jun 2009), dua orang terbunuh dan 19 cedera bila puak pemisah menyerang pengawal sukarela dan meletupkan sebutir bom kereta di daerah Jeringa, Narathiwat, empat hari selepas dua orang guru, seorang daripadanya mengandung lapan bulan, ditembak mati di Chanae.Lebih 3,500 orang terkorban sejak Januari 2004 bila kumpulan pemisah melancarkan semula kempen bersenjata bagi mendapatkan kemerdekaan tiga wilayah majoriti Islam Yala, Narathiwat and Pattani.

Blok barat yang menguasai media melebarkan propaganda mengenai Islam sebagai pengganas, tetapi berpura-pura tak mengetahui insiden yang berlaku di Yala, Narathiwat dan Pattani. Islam dilabel sebagai pengganas di Iraq, Afghanistan dan Palestin oleh blok barat yang dipenghulukan oleh AS, disebabkan pimpinan Islam sendiri heh heh heh! Pimpinan Islam yang lemah apabila digoda perempuan seperti Raja Farouk di Mesir, gelojoh dengan kuasa seperti Kamal Atartuk di Turki atau taksub dengan pemikiran kolot seperti puak Taliban di Afghanistan memudahkan blok barat mengeksploit Islam. Alahai!
-Pak Dharma

No comments: