Saturday, April 11, 2009

SELADANG JAWAB DR M...


Jangan kait pembangkang
Melayu perjuangkan bahasanya.

Mahathir telah banyak menghancurkan ketemaddun dan ketuan Melayu sejak memerintah 22 tahun lalu dan kini kembali semula berkuku untuk membuktikan bahawa Melayu tidak boleh ke mana-mana jika tidak menumpang bangsa asing termasuklah bahasanya!Adakah dia sengaja menutup sebelah mata akan kemajuan sains serta matematik negara-negara maju seperti Jepun, German, Peranchis, China dan beberapa negara lagi yang pada awalnya tidak maju tetapi tidak menggunakan bahas Inggeris sebagai bahasa sain mereka.

Mereka kini berjaya!Oleh itu kemampuan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan negara ini yang ada di catat dalam pelembagaan malaysia tidak berguna satu sen pun pada mahathir bagi mengangkat kemajuan negara ini. Maka tidak berguna satu sen pun Bahasa Kebangsaan di Perlembagaan. Dan Jika Kerajaan Najib Rosmah mempertahankan PPSMI mengikut telunjuk Mahathir, jelaslah rakyat Malaysia yang menyokong Najib Rosmah telah melanggar perlembagaan Malaysia!

Apakah perlembagaan Malaysia hari ini hanyalah risalah biasa kepada mereka yang berperangai macam lanun ini?Jangan kaitkan dengan parti pembangkang soal tuntutan PPSMI - ianya adalah tuntutan rakyat! Mahathir jangan kelirukan rakyat!Siapakah yang mendapat keuntungan besar untuk membekalkan peralatan pengajaran PPSMI ini? Itu adalah persoalan yang jelas disembunyikan kerana ianya mungkin untuk kroni Mahathir Najib Rosmah. Perjuang bahasa jangan undur, ianya adalah satu pencabulan kehormat oleh mereka yang berkuasa.
(*Seladang ialah pengendali laman blog http://tokperan.blogspot.com/ aktivis bahasa Melayu, penyajak dan pendeklamator puisi. Beliau pernah menjadi ahli jawatankuasa Dewan Persuratan Melayu Pahang - DPMP)

No comments: