Thursday, June 25, 2009

SURAT TERBUKA AFFANDI HASAAN


Cadang tubuh Baitumal Kebangsaan:
Ustaz di Pusat Islam baru mahu terfikir

Sdr. Dharmala NS yth., Saya baru baca berita dlm Berita Harian hari ini tentang cadangan Najib supaya ditubuhkan Baitulmal Kebangsaan. Saya pernah cadangkan Baitulmal Zakat, dan telah tulis dlm. blog sdr. Sebelum itu telah bercakap mengenainya lama dulu. Saya kira ustaz yang ada di Pusat Islam sudah mula berfikir dan Najib yang cari pengaruh di kalangan orang Islam mahu cadangan Baitulmal itu dikaji. Itu sudah bagus. Tak sia2 saya nakal2 tulis macam2. Kalau orang2 ini lebih cerdik, mereka boleh fikirkan juga tentang pembangunan fasad, kesopanan palsu dll. Terima kasih kerana beri peluang saya membuat catatan yang agak keras, tapi saya kira bernas. Terima kasih. Wassalam.


- Mohd. Affandi Hassan

No comments: