Saturday, July 11, 2009

SUARA DARI REMBAU

Hospital daerah Rembau:
Janji pilihan raya UMNO?

Pimpinan PKR Negeri Sembilan Cikgu Badrul Hisham Shaharin mengingatkan wakil rakyat PKR supaya tak abaikan kepentingan rakyat menerusi laman blognya http://chegubard.blogspot.com/%20semalam (9 Julai 2009). Katanya, pelbagai respon diperolehi dari posting 'santai' dan 'satira' dalam masej serius yang bertajuk "Doa wakil rakyat anda mati untuk durian runtuh?" sila klik sini untuk baca lanjut. Apa yang salahnya mengenai artikel tersebut ? Jelas sekali rakyat tidak akan dipedulikan sebegitu rupa kalau tanpa pilihanraya. Bayangkan 6,000 baju sekolah, kasut, dan peralatan sekolah percuma di Manik Urai...bayangkan kalau tanpa PRK adakah perkara tersebut akan terjadi...begitu juga projek segera dan perbagai peruntukan dana khas lagi akan turun.Masalah yang selama ini tertangguh akan di selesaikan segera.

Justeru beliau menambah seterusnya, bagi UMNO yang penting bagaimana nak dapat kuasa dah dapat kuasa lantak lah apa nak jadi.....Yang penting wakil rakyat mati perlu diganti...kalau wakil rakyat hidup diganti tak jadi durian runtuh sebab pernah terjadi di Penanti, berdasarkan email Timbalan Yang Di Pertua PAS Kawasan Rembau, Rozmal Malakan pagi tadi juga cukup menarik untuk dikongsi, jelas beliau. Menurut Chegu Bard, "Rozmal membayangkan semua masalah di Chembong dan Rantau akan diselesaikan dengan segera jika wakil rakyat Rantau atau Chembong mati, termasuk masalah hospital Rembau."

Email Rozmal dilaporkan : Bagaimana agaknya keadaan Klinik Kesihatan di Rantau yang terbiar ini dan bila agaknya akan dibina Hospital di Rembau seperti yang dijanjikan sebelum ini jika berlaku Piliharaya Kecil di DUN Rantau dan DUN Chembong ? Siapa ya ADUN Rantau dan ADUN Chembong sekarang ni ?emailnya turut memuatkan beberapa link berita mengenai masalah yang tak selesai dan tak dipeduli oleh pemerintah di Rantau dan Chembong.... (sila klik tajuk untuk membaca lanjut)

No comments: