Tuesday, March 31, 2009

Surat Terbuka Zolkifli Bidin...


Info Daripada Pihak Masjid:
Muhyiddin Berimamkan Nizar

Asalamualaikum warah matullah hiiwabarakatuh,

Saya bukan nak komen tentang DAP mempergunakan Nizar atau PAS diPerak. Oleh kerana perkara tersebut memang berlaku walaupun sesiapa yang memerintah. Maksudnya Melayu memang sudah biasa dgn menjual tanah kepada cina sewenang-wenangnya kerana inginkan wang. Habis tanah Melayu di Malaysia ni oleh kerana Melayu sanggup melakukan apasaja kerana wang.

Sebenarnya saya berjumpa dengan seorang ahli UMNO yang dapat informasi daripada imam tu sendiri tentang Nizar rampas microphone. Ianya bukan lah berlaku yang di sebarkan. Itu la dia orang Melayu yang bergelar Muslim... masih hendak bertelagah di dalam masjid. NIzar di suruh imamkan sembahyang waktu pada ketika tu dan pada ketika itu juga ramai ahli UMNO berada di masjid termasuk lah Timbalan Presiden UMNO. Dan mereka sembahyang beramai ramai dgn Nizar sebagai imam....... Dia "Amin" semua makmum pun "Amin" lah.

Hal tersebut tidak menjadi hal.. ianya ada lah cerita biasa sahaja. Oleh kerana mic tu telah pun di bahagikan kepada Nizar, Nizar terima dengan berbuka hati untuk mengimamkan. Takkan lah dia nak rampas mic dari Imam. Ini semua kes fitnah.

Seperti juga yang dikatakan oleh penganalisis politik,Prof. Agus dari UKM semalam di Radio Bernama semasa mengulas Piliharaya2 kecil ... sekiranya rakyat atau orang ramai yang berada disesuatu perhimpunan dan mereka dapat melihat secara terang terang apa yang berlaku tetapi media dan ahli politik kerajaan mengatakan perhimpunan tersebut ada lah haram dan rusuhan di mulakan oleh penyokong-penyokong pembangkang, Ini akan merosakkan persepsi rakyat terhadap Barisan Nasional oleh kerana kerajaan masih tidak telus dan tulus dalam hal ini. Rakyat akan memberontak dan akhirnya akan pangkah parti2 lain.
Kita sebagai rakyat biasa mahukan keadilan dan "fairness" dalam semua hal. Itu saja.

Sekian,
Wabillah hit taugiq wal hidayah wassalamualaikum warah matullah hiwabarakatuh.

Zolkifli Bidin
(Bekas Ahli UMNO - sedang menunggu keputusan Tun untuk masuk balik UMNO)

No comments: