Saturday, April 18, 2009

DARI LAMAN BLOG..


UMNO Pahang diberi prioriti:
Majlis sambutan untuk Najib
Assalamualaikum,
Laporan agensi berita BERNAMA hari ini (18 April 2009) lebih 40,000 orang menyambut Perdana Menteri Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak yang balik ke Pahang buat pertama kali selepas mengangkat sumpah menjadi Perdana Menteri pada 3 April 2009. Sejak Disember 2008 lagi ura-ura UMNO Pahang mahu menyambut secara besar-besaran kepulangan Najib sudah diatur. Kalau pihak lain yang berminat mahu membuat keraian juga perlu ditangguh, bagi memberi lalaun kepada UMNO Pahang. Sudah tentu UMNO Pahang diberi prioriti menggerakkan sbarang majlis keraian atau sambutan besar-besaran. Heh heh heh!

Minggu lalu kawan saya dari Seremban dikenali Sani mengajak kePahang pada 18 April 2009 (hari ini), tapi tak memberikan tujuannya. Beliau sekadar beritahu ada urusan sikit (tak tahulah sikit macam mana) dengan pimpinan UMNO di Pekan. Bagaimanapun saya tak memberi kata putus untuk ke Pekan, disebabkan pada Disember 2008 ketika diajak Allahyarham Syed Noor Adnan Dato' Syed Abdullah, saya tak berapa selesa sangat. Perjalanan ke Pekan hampir empat jam, justeru pergi dan balik kira-kira lapan jam. Perkara yang mahu dibincangkan sekadar 10 minit sahaja. Begitulah!
Bagaimanapun Sani yang dijangka menjemput ke rumah, tak kunjung tiba sehingga selesai solat subuh hari ini (18 April 2009). Barangkali Sani juga tak ke Pekan, kerana saya tak hubungi beliau seleaps itu, di samping beliau juga tak pula menghubungi saya. Memang saya sekadar menemani kawan itu sahaja ketika ke Pekan pada 20 Disember 2008 sebelumnya; apalagi Allahyarham Syed Noor Adnan aktivis PRIMA. Sani juga berharap saya mahu ikut sama, disebabkan urusan tersebut sudah dimulakan oleh Syed Noor Adnan. Tetapi saya tak selesa kalau lebih lapan jam di dalam kereta pergi dan balik KL-Pekan.

Rupa-rupanya hari ini Perdana Menteri Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak dalam rangka ke Kuantan yang diraikan oleh pimpinan BN di Pahang, selepas dilantik memegang jawatan PM pada 3 April 2009 lalu. Kalau Sani ke Pahang pun, barangkali majoriti pimpinan UMNO Pekan berkumpul ke Kuantan bagi menyambut Najib. Tak hairanlah Sani tak menjemput saya di rumah pagi ini, berikutan senario berkenaan. Memang Sani mempunyai urusan sedikit dengan pimpinan UMNO di Pekan, tetapi beliau sekadar beritahu mahu berkunjung ke Pahang sahaja. Entahlah!


-Pak Dharma.

No comments: