Wednesday, June 3, 2009

MENJELANG PRK DI KELANTAN...


UMNO macam seladang terluka:
Misi balas dendam di Manek Urai

Ketua Pembangkang dan Ahli Parlimen Permatang Pauh Dato’ Seri Anwar Ibrahim tak menolak kemungkinan UMNO/BN akan bertindak lebih agresif melaga-lagakan Pakatan Rakyat (PR) menjelang pilihanraya kecil DUN Manek Urai di Kelantan Julai ini. UMNO akan melancarkan misi balas dendam berikutan keputusan pilihanraya kecil DUN Penanti 31 Mei 2009 lalu bagaikan seladang terluka, katanya ketika memberikan amanat meraikan kemenangan Dr Mansor Othman di Yayasan Aman semalam (2 Jun 2009) lapor harakahdaily.net.

mengingatkan Kerajaan Pakatan Rakyat supaya lebih berhati-hati dengan Umno dan Barisan Nasional (BN) kerana kemenangan Pakatan Rakyat di Dewan Undangan Negeri (Dun) N12 Penanti menjadikan Umno lebih agresif merancang berbagai usaha buruk untuk memenuhi dendam mereka. “Awasi usaha Umno akan datang kerana mereka akan lakukan apa saja untuk meruntuhkan Pakatan Rakyat termasuk melaga-lagakan kepimpinan gabungan ketiga-tiga parti,” jelasnya memberi amaran kepada petugas-petugas komponen PR.

Beliau menambah, pihak Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) juga memainkan peranan dengan arahan BN supaya rakyat yang cenderong kepada Pakatan Rakyat tidak boleh mengundi walhal dalam pilihan raya umum lepas nama mereka tertera dalam buku daftar pemilih.
Tidak mustahil Pilihan raya Kecil Manik Urai, Kelantan nanti sambung Anwar, BN cuba melakukan berbagai helah untuk membersihkan nama mereka di Penanti.

1 comment:

Seladang said...

Luka Umno tidak akan sembuh malahan akan terus memekong bernanah dengan bau busuk hanyirnya!