Saturday, July 18, 2009

ANAK MELAYU GUGAT DUNIA

Dua letupan bom buatan sendiri:
Dipercayai angkara Nordin Mat Top?

JAKARTA 17 Julai - Polis Indonesia menyiasat kemungkinan adanya kaitan kejadian dua letupan bom di Hotel JW Marriott dan Ritz-Carlton di pusat bandar Jakarta hari ini dengan ketua militan rakyat Malaysia, Nordin Mat Top (gambar). Polis belum menyatakan siapa yang mereka percayai bertanggungjawab terhadap serangan tersebut dan tidak ada kumpulan yang mengaku bertanggungjawab, tetapi sumber kanan dalam unit antikeganasan mendedahkan bahawa kedua-dua letupan itu menunjukkan tanda-tanda ia didalangi oleh Nordin, seorang pakar membuat bom.

Bekas akauntan itu ialah pendukung ideologi sayap paling ganas dalam Jemaah Islamiah (JI) dan dikehendaki kerana didakwa terlibat dalam beberapa serangan termasuk dua letupan bom yang membunuh 202 orang di pulau Bali pada 2002. Nordin Mat Top dianggap ganas apabila yang disasarkannya adalah kepentingan Amerika Syarikat, regim yang membenarkan Israel dan Zionis bermaharajalela di seluruh dunia. Media barat yang menganggap Nordin Mat Top ganas, adalah media yang sama mengutuk Adolf Hitler ganas kerana merebus beribu-ribu Yahudi pada period legemilangannya.

"Kemungkinan besar serangan hari ini ada kaitan dengan Nordin Mat Top, tetapi kami masih menyiasat sejauh mana dia terlibat," kata seorang pegawai antikeganasan yang enggan namanya disiarkan. Laporan media Indonesia awal minggu ini mendakwa polis telah melancarkan serbuan di sebuah sekolah agama di Cilacap, Jawa Tengah untuk menangkap Nordin tetapi dia tidak ditemui. Memang kita mengutuk keganasan, tetapi Nordin Mat Top adalah warga negara Malaysia yang boleh dibanggakan. Beliau mampu menggugat AS dengan kehebatan sains dan teknologinya dengan tak pernah belajar di bawah program PPSMI.

Maknanya, PPSMI belum tentu mampu melahirkan anak Melayu berilmu seperti Nordin Mat Top, sekalipun media barat menklasifikasikan sebagai pengganas. "Jika serangan pengebom berani mati, kemungkinannya letupan itu angkara rangkaian Nordin. Nordin bukan lagi bertindak atas nama JI. Dia anggota kumpulan serpihan daripada JI," kata penganalisis keganasan International Crisis Group, Sidney Jones. Begitulah ketakutan media barat, regim pongah AS dan zionis terhadap penampilan Nordin Mat Top anak Melayu yang mampu menggugat bangsa yang mengaku mereka 'kuasa besar dunia'.

Polis Indonesia berkata, bom-bom yang digunakan dalam serangan hari ini adalah buatan sendiri dan mereka mengesyaki bom yang dipasang di tempat letak kereta di tingkat bawah tanah Hotel JW Marriott diledakkan oleh seorang pengebom berani mati. "Letupan itu disebabkan pengebom berani mati kerana ada seorang mangsa yang ditemui tanpa kepala," kata sumber antikeganasan itu. - AFP

No comments: