Tuesday, July 21, 2009

info suara prolitar...

Nasib bangsa di bumi tercinta:
Ke mana pergi semua RM berjuta

oleh: Dayang Noraini

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuhSebagai pemerhati hati saya selalu menangis mengenangkan nasib bangsa sendiri dibumi tercinta.Apa tidaknya, ramai orang kaya namun ramai orang miskin yang tak punya rumah dan keperluan asas yang sempurna.Infrastruktur yang sepatutnya lebih canggih dari Kota Singa...Namun kemana pergi semua RM yang berjuta tu...Gimana nasib 8 asnaf tu?Saya tak larat untuk memikirkan nasib salah satu golongan yang selalu buat saya menangis ia itu anak yatim?

Apa lagi nasib mereka yang HIV (saya ngerti sebab sebelum ini saya aktif menyampaikan ceramah ke sekolah dan maktab rendah agar pelajar2 jauhi hubungan luar nikah, namun saya rasa ada percenggahan dengan prinsip Islam seolah "Be Aware, Be Safe" seolah mengajar mereka untuk 'berhubungan' tapi jaga diri lantas saya berhenti dari aktiviti berceramah ke sekolah dan college).La haula wala quwata illah billah hil aliyil aziim...Inna lillahi wa inna ilaihi rojiuun...Sungguh aku ini kerdil ya Allah...Allahu Akbar!Maaf zahir batin...
--- On Mon, 20/7/09 - Dayang Noraini.

No comments: