Friday, June 26, 2009

LESUNG BATU ABANG ZEK...

Melayu ramai kena tipu:
Fasal tunai umrah dan haji

Saudara saudari sekelian, Kadang-kadang terasa malu juga nak beritahu pasal lesungbatu ni setiap kali selepas update. Tapi dah jadi kebiasaan. Sepatah kata seorang kawan, "tak payah la Zek hari-hari beritahu pasal apa yang ada dalam lesungbatu tu. Bila aku bukak komputer aku bukak la lesungbatu engkau." Bagi saya pula, memaklumkan mengenai lesungbatu ni satu kerja yang saya tetap merasakan perlu kerana maklumlah, ia belum begitu popular lagi walaupun sambutan yang diberi oleh kawan-kawan yang menyampaikan kepada kawan-kawan lain dan kawan-kawan lain pula beritahu pula kawan-kawan mereka telah memeriahkan lesungbatu dan menaikkan geraf hit lesungbatu yang boleh dikatakan terus meningkat.

Lagipun bukannya susah sangat. Taip sekali aje dan cukup ramai yang terima. Dunia IT kita cukup canggih dan mudah. Bagaimanapun terlanjur sudah kita berbual di sini, saya nak ucapkan terima kasih kepada semua yang telah sudi melayari dan mengambil bahagian memberi komen masing-masing walaupun tidak semua dapat disiarkan. Kali ini, rencana utama dalam lesungbatu mengenai orang Melayu ramai yang kena tipu dengan sendiket melakukan umrah dan haji yang menyiksa perasaan dan tabungan orang kampung. Semoga dapat kita sama-sama berperanan menyampaikan orang-orang di kampung kita tentang jenayah yang sedang menghakis ekonomi orang ramai. Selamat melayari www.lesungbatu.webs.com satu-satunya laman web yang cuba sedaya upaya mempelbagaikan kandungannya selain dari memaparkan kisah politik dan kemasyarakatan. Salam hormat dari - Abang Zek.

No comments: