Saturday, May 30, 2009

PENANTI, PENANTI, PENANTI ESOK...

Pimpinan UMNO tak tanggugjawab:
Nafi kenyataan Khairy mewakili parti


Sikap UMNO menafikan kenyataan pemimpinnya dengan menganggap sebagai 'kenyataan peribadi' memperlihatkan pimpinannya tak lagi bertanggungjawab, jelas Jurucakap PRIMA Dato' Kamal Amir Kamal Hijaz. Menyentuh penjelasan Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak mengenai kenyataan Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin menyeru penyokong parti itu di Penanti tak keluar mengundi sebagai kenyataan peribadi, Dato' Kamal Amir menganggap ianya tak bertanggungjawab. "Pimpinan UMNO perlu bertindak secara kolektif, bukan membuat penafian terlalu mudah," katanya.

Najib boleh membuat penafian kalau yang membuat kenyataan itu ketua Pemuda Cawangan, tetapi yang meminta penyokong parti jangan keluar mengundi ialah Ketua Pemuda UMNO yang berstatus Naib Presiden. Tindakan disiplin perlu dikenakan kalau bertindak di luar keputusan kolektif pimpinan MT, jelas Dato' Kamal Amir yang juga bekas Exco Pemuda UMNO. Serentak dengan itu beliau melahirkan rasa kesal dengan sikap Najib dan Khairy seolah-olah berlaku percanggahan idea di peringkat atasan. "Pimpinan UMNO perlu bertanggungjawab apabila kenyataan dibuat oleh anggota pimpinan, bukan melepas batuk di tangga dengan menganggap kenyataan peribadi," Dato' Kamal Amir menambah.

1 comment:

Seladang said...

Laaaa .... Najib kan memang suka melepaskan batuk ditangga malahan melepaskan bebannya pada orang lain pikul pun memang perangainya.

Faham2lah sendiri .....